20.10.2016

Avaliku sektori asutustele saab esitada ainult e-arveid


Tänase seisuga Riigikogus juba esimese lugemise läbinud raamatupidamise seaduse muutmise eelnõus öeldakse, et alates 2017.aastast saab avaliku sektori asutustele esitada ainult e-arveid. Eelnõu tuleb Riigikogus teisele lugemisele tõenäoliselt oktoobrikuu lõpus ja seadusemuudatus võetakse ka lähiajal vastu. Selle seadusemuudatusega ei reguleerita kahe erasektori ettevõtte omavahelist arvete vahetamist, kuid pikemas perspektiivis on eesmärgiks paberivaba arvemajandus.

Mida peavad siis seoses e-arvetega tegema nii avaliku sektori asutused kui ka erasektori ettevõtted?

Kõik avaliku sektori asutused ja need erasektori ettevõtted, kes esitavad arveid avalikule sektorile, peavad liituma e-arvete operaatorfirmaga. Operaatorfirmadena on pikaajalist e-arvete teenust pakkunud Omniva, Fitek ja Telema, kes on ka omavahel rändlusvõrgus. See, et kolm ettevõtet on omavahel rändluslepingu teinud tähendab lihtsustatult, et riigiettevõttega Omniva liitunud klient saab arve saata ka näiteks AS Telema või AS Fitek kliendile. Põhimõtteliselt on muidugi võimalik, et turule lisandub veel uusi operaatoreid. Gaiasoft OÜ omab pikemaajalist koostöökogemust AS Omniva arvekeskusega ja on seal ka sertifitseeritud. Oleme teinud koostööd ka AS Telema ja AS Fitek arvekeskustega.

Erasektori ettevõtete omavaheline arvete vahetamine võib põhimõtteliselt toimuda ka ilma operaatori vahenduseta.

Raamatupidamistarkvara VERP toetab e-arvete eksporti ja importi. E-arvete saatmise/vastuvõtmise jaoks on võimalik soetada programmile VERP arvekeskusega otseliidestuse lisamoodul. Kui erasektori ettevõttes soovitakse ainult saata e-arveid ja neid saatmiseks arvekeskusesse ise importida, siis saab programmile VERP soetada ka ainult xml-faili koostamise lisamooduli.

Kõigi tekkinud küsimustega saate pöörduda kas Gaiasoft OÜ poole või meie koostööpartnerite Omniva, Fitek ja Telema poole.